תמיד תהית איך לסלוק אשראי בעסק שלך? מכמה כסף תאלץ להיפרד וכיצד לבצע זאת? אתה לא לבד! ישנם פרילנסרים ובעלי עסקים רבים שתוהים בעצמם כיצד לעשות זאת…
סליקת אשראי כיום הינה ראשית הדרך להצלחה בעבור כל נותן שירות. זהו כלי בסיסי בשביל לקיים ממשק הכנסות מול הלקוחות, כאשר הרבה מן ההכנסות נעשות באמצעות סליקת אשראי בסלולרי או במחשב. סליקת אשראי מקוונת פותחת בפני פרילנסרים ועסקים קטנים את האפשרות להעלות את יכולת החיוב שלהם מול הלקוחות, הן העסקיים והן הפרטיים. הבנת תחום סליקת אשראי יכול לבלבל תחילה עקב המנעד הרחב של העלויות, האופציות וההגדרות, ובאמת, ישנן כמות רבה של הצעות, כמות רבה של כלים וכן גם של חברות המציעות מגוון שירותי סליקת האשראי. במאמר זה נבין יחד ויותר לעומק על סליקת אשראי, מה חשוב לדעת ואיזה מסלולים ישנם.
המדריך למתחיל לסלוק אשראי באופן מקוון
האופציות המשמעותיות שנותנות יכולת לעסקים קטנים ולפרילנסרים לסלוק אשראי הן שתיים. האפשרות השכיחה והנפוצה יותר הינה שימוש בשירות אחת מחברות האשראי. האפשרות השנייה היא באמצעות מאגדי האשראי.
חברות האשראי השונות
זהו הנתיב המוכר והישן לסליקת אשראי, בעבר הדרך היחידה כמעט לחלוטין הייתה על ידי חברות האשראי (ממש עד לפני שנים מספר). בנתיב זה על האדם לפנות למי ממגוון חברות האשראי (מקס, ישראכרט או כאל) בכדי לקבל הצעת מחיר לפתיחת חשבון סליקה לאחר חתימה על הסכם. מדובר מתהליך יותר ממושך מאחר ונדרשת חתימה על מגוון רחב של טפסים וכן המתנה ממושכת לאישור חברת האשראי. מהמורה נוספת לפרילנסרים ולעסקים המוגדרים קטנים בנתיב חברות האשראי הוא, שחברות אלו גובות עמלות סף אפילו במידה ואין בעל העסק או הפרילנסר סולק בכמות גבוהה ולהרבה לקוחות, ולכן גם במצב כזה עדיין קיים תשלום עמלת סף מידי חודש בעד שירות סליקת כרטיסי אשראי לעסקים קטנים. בנוסף על כך במקרים רבים ישנו אף צורף בצד מתווך המכונה "חברת סליקה" בכדי לבצע סליקת אשראי. חברות אלו הן המבצעות בסופו של דבר את החיבור המעשי לחברות האשראי ומאפשרות את תהליך הסליקה באופן טכני. יש לשים לב כי חברות הסליקה בעצמן גובות תשלום חודשי של כמה עשרות שקלים ולעיתים אף יותר. את הגביה הזאת יש להוסיף לעלות הסליקה באמצעות חברות האשראי, מה שהופך את הפעולה הזו לפחות כלכלית לגבי מגוון רחב של נותני שירות עצמאיים ובעלי עסקים קטנים. יוצאי דופן הם עסקים שתפוקת ההכנסות שלהם הינה גדולה במיוחד והם בהחלט יכולים למצוא את העבודה דרך חברות האשראי משתלמת שכן הם זכאים פעמים רבות לעמלות סליקה נמוכות מחברות האשראי. אופציה נוספת שאינה מעוררת כל כך הרבה חוסר נוחות, המתנה ותשלומי עמלות גבוהות שראוי שתקחו בחשבון היא… מאגדי סליקה!
מאגדי סליקה
נותני שירותים בעסקים קטנים וכן פרילנסרים שסליקה דרך חברות האשראי הינה מסורבלת ויקרה בשבילם יכולים לגשת לאפיק שונה ומרענן, שהוא לסלוק אשראי באמצעות מאגדי סליקה! מאגדי הסליקה הן למעשה חברות המבצעות את התקשורת מול חברות האשראי בשביל ובמקום בעל העסק/הפרילנסר. הן חברות המקשרות בין העסק/נותן השירות, לחברת האשראי. החברה המוכרת ביותר כיום היא כמובן חברת פייפאל, ואחריה חברת פיוניר, העורכות סליקה בעבור כל לקוח מול מגוון חברות האשראי בעולם כולו. בחברות כאלו תשלום העמלה פר ביצוע עסקה הינו גבוה באופן יחסי, אבל אין שום עלות סף חודשית כפי שציינו לגבי חברות האשראי. ישנם אף מאגדי אשראי מקומיים שעבודה עמם מאפשרת יתרון חשוב שהוא גביית עמלות נמוכה יותר מבפייפאל וכן חיבור העסק או נותן השירות במהירות גבוהה יותר למערכת סליקת האשראי, בתוך יום עד יומיים. מלבד העובדה שההתחברות לשירות סליקת אשראי דרכם הינה מהירה יותר, היתרון בעבודה עם מאגדי סליקה הוא בכך שברשות החברות הללות מגוון הצעות למסלולים ללא סף מסוים של עמלות או עסקאות. לכן עסקים ונותני שירות להם מספר עסקאות נמוך מידי חודש ישלמו עמלות על העסקאות המסוימות הללו בלבד. אפשרויות אלו מצביעות על כך ששימוש במאגדי סליקה הינו פתרון נהדר לכל עסק קטן שאינו רוצה להתחייב באופן קבוע לסף מינימלי של גביית עמלת סליקה.
דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת בנוגע לשתי האפיקים ואפשרויות הסליקה הוא שהוצאות סליקה מוכרות ללא ספק כהוצאה מוכרת לעסק שמאוד כדאי ואף רצוי להגיש עליהן את הטפסים לקבלת החזר ממס הכנסה, כך שעלות שירות סליקת האשראי צפוי להיות נמוך יותר בסופו של תהליך. למסגור חלק זה של המאמר ניתן לומר כי עליכם לבחון איזה אופן ואיזו דרך תהיה נכונה יותר עבור העסק שלכם ועבור הצרכים של השירות שאתם מספקים, על פי סך כל הסכומים שאתם גובים בסליקת אשראי. האם ישנן יותר יתרונות בנוגע לצרכים שלכם דרך מאגדי הסליקה או דרך חברות האשראי?
מערכת מאוחדת לסליקת אשראי ולהפקת חשבוניות! זה אפשרי!
בימינו עדיין מאוד שכיח להיתקל בעסקים קטנים רבים שעדיין משתמשים במערכת אחת לסליקת אשראי ובמערכת אחרת להפקת חשבוניות ללקוחות. ישנן סיבות רבות המראות כי אין זהו פתרון מיטבי שכן יש אפשרות לחסוך את משך ההליך, את המאמץ ואת העלות הרבה (והכפולה לעיתים) על מגוון השירותים והמוצרים.
מניעת בזבוז זמן וסרבול - סליקת כרטיסי האשראי של כל הלקוחות במערכת מסוימת ונפרדת, ולאחריה שימוש במערכת אחרת בשביל להוציא חשבוניות איננה דרך יעילה, והיא מסורבלת ודורשת זמן יקר. במקרים מסוימים ניתן לראות כי התנהלות שכזו יכולה אף להכפיל את זמן ההתעסקות והמאמץ עד לסיום הסליקה והוצאת החשבונית. שימוש במערכת המקיימת בתוכה אפשרויות של סליקת אשראי וכן הנפקת חשבוניות היא הדרך היעילה יותר. ישנן מקרים בהן ניתן אף לסלוק אשראי באופן ישיר מלשונית יצירת החשבונית!
מניעת תקלות ובלבולים - במעמד סליקת האשראי יחד עם הוצאת חשבונית באופן משותף, באותה סביבת עבודה, אתם חוסכים את הטעויות שיכולות להיווצר מהזנת נתונים שגויים שעלולים להיווצר כתוצאה מהזנת פרטי העסקה במקומות שונים ומספר רב של פעמים. מאחר ועסקאות אשראי מכילות פרטים רבים כגון מספר תשלומים, מספר תעודת זהות, מספר כרטיס האשראי, שם הלקוח ועוד ועוד, ניתן בקלות רבה לשגות בחלק מהזנת הנתונים ולהפיק חשבוניות עם נתונים ופרטים שגויים שאינם תואמים באופן מוחלט ומקצועי את עסקת הסליקה.
מניעת אובדן נתונים - אחד מתרחישי האימים בעת הפקת חשבונית או בעת סליקת אשראי הוא אובדן ואי מילוי הפרטים במלואם. ישנם מצבים בהם מתבצעות עסקאות באשראי, אך מאחר והעסק עושה שימוש בשתי מערכות, יכול בעל העסק להתבלבל כפי שיכול לקרות לכל אדם במציאות העבודה היום יומית השוחקת, ולא להזין חלק מהנתונים כמו גם לשכוח להפיק קבלה בעלת נתונים זהים לסליקה. לכן יחד עם המעלות של הפקת חשבוניות וסליקת אשראי במערכת אחת סדורה, ישנן גם אפשרויות נוספות של יכולות סליקה מתקדמות המאפשרות לסייע לכל בעל עסק בהרחבת היעילות והגמישות בגביית כספים ושימור תזרים מזומנים תדיר ואחראי במסגרת העבודה והעסק.
ומאחר וכבר התחלנו לשוחח על כך, יש לפתוח את הנושא ולהרחיב עליו להלן:
יכולות סליקת אשראי מתקדמות המותאמות באופן פרטני לעסקים שונים
כל פרילנסר, נותן שירות ועסק קטן חייב להבין שכדאי לראות שיש מגוון רחב של יכולות ופתרונות סליקת אשראי באופן שיכול להתאים פרטנית לסל הצרכים של הסליקות עבורו.
ישנן עסקים להם חשוב לשים את הדגש על גמישות אופני קבלת התשלום ממגוון הלקוחות שלהם, ישנם אחרים להם הדגש הוא על הרצון להתפתח מבחינת מכירת מוצרים באופן מקוון וישנם כאלו להם הכי חשוב הוא התזרים החיובי והקבוע. לכן כאן תוכלו להכיר את כל היכולות והפתרונות לסליקה שיוכלו לסייע עבור הצרכים הייחודיים במיוחד בשבילכם.
הוראת קבע באשראי - ישנן סוג מסוים של לקוחות בעסקים מסוימים שהינו לקוח קבוע, שמבצע רכישה באופן תדיר ובסכום רכישה קבוע. מול לקוחות אלו ניתן לבצע הוראת קבע באשראי.
הוראת קבע לאשראי הינו קבועה לחיוב כרטיס אשראי של הלקוח בסכום הנקוב שסוכם עליו מולו ובתאריך מוסכם שבו הן בעל העסק והן מקבל השירות מודעים לקיומו ואין צורך לחדש את העסקה כל חודש מחדש. החיובים הקבועים הללו הינם לכלל הלקוחות ומקבלי השירות ששמורים במערכת האחודה.
מדובר בשירות יעיל מאוד שניתן בכל מצב נתון לשינוי על פי הצורך, כגון השהייה של החיוב, שינוי סכום החיוב קבוע, ביטול הוראת הקבע, ועוד, על פי הצרכים המשתנים של העסק ושל הלקוח. לאורך כל שרשרת החיובים לאחר כל ירידת חיוב, יישלח אל מקבל השירות באופן קבוע חשבונית אוטומטית ישירות לדואר האלקטרוני.
עסקאות בתשלומים - כולנו נתקלנו באפשרות סליקה זו של עסקה בתשלומים באשראי בתור מקבלי שירות או כקונים. היתרון עבור נותני השירות, הפרילנסרים ובעלי העסק בנתינת האפשרות לעסקאות בתשלומים הוא היכולת לקדם את המכירות בייחוד ללקוחות מתלבטים ובעסקאות בסכומים גבוהים.
ניתן לסכם עם הלקוח בעת הקניה על כמה תשלומים הוא מעוניין לפרוס את החיוב ולאחר מכן מתבצע הליך סליקת כרטיס אשראי. הלקוח ישלם את החלק שנקבע כל חודש בחודשו ישירות מכרטיס האשראי באופן יחסי וקבוע מהעסקה, והסכום ייכנס לתזרים העסק כל חודש בחודשו. במידה והעסק נמצא במצב בו יש צורך בכל מחיר העסקה באופן מיידי וללא המתנה עד לסוף פריסת התשלומים, ניתן לפנות להליך הנקרא ניכיון תשלומים עליו נפרט כעת:
ניכיון תשלומי אשראי - זהו פתרון אשראי כשירות אפשרי לכל עסק שביצע עסקת תשלומי אשראי.
פתרון מתקדם זה יכול לסייע בקושי של עסק נותן שירות הרוצה למשוך לקוחות לבצע עסקה באופן שיקל עליהם, אבל בכל זאת מעוניין להיות עם גישה למלוא סכום הקניה בשביל שתזרים המזומנים החיובי ימשיך בכניסתו לעסק. פתרון זה הכרחי למגוון עסקים שזקוקים לבצע עסקאות של רכש מוצרים או חומרים באופן תדיר בשולי רווח נמוכים, כולל נותני שירות משנה לעסק עצמו. בשירות ניכיון תשלומי אשראי בעל העסק מקבל לידו את מלוא סכום העסקה ישר ומיד, בבת אחת, חרף העובדה שהלקוח ביצע עסקת תשלומים כפי שכולנו מכירים באופן רגיל. העמלה על ניכיון תשלומי אשראי נובע מאחוז הנקבע על פי מספר תשלומי העסקה ויורד מהסכום הכולל שלה. כשיש יותר ויותר תשלומים, אחוז העמלה מהעסקה הכללית גדל. במידה וחשוב לכם באופן מוחשי תזרים המזומנים לצורך קיום העסק שלכם, אך בכל זאת חשובה לכם גם יכולת ביצוע עסקאות בתשלומים ללקוחות שלכם, תנו את הדעת לגבי הנושא מול החברה עימה אתם עובדים בכל הנוגע לסליקת אשראי. ההתעסקות הקטנה הזאת תוכל לחסוך לכם את הממשק וההתקשרות מול חברות ניכיון תשלומים אחרות שיגבו אף הם עוד עמלה.
טוקניזציה לחיוב עתידי - הכוונה לשמירת פרטי האשראי. יכולת זו מתאימה ביותר לבתי עסק להם לקוחות קבועים, כמו לגבי הלקוחות עליהם כבר דיברנו בסעיף הוראות הקבע באשראי. לרוב, בכל פעם מחדש על נותן השירות לבקש מהלקוח את מלוא פרטי האשראי בכל ביצוע עסקה חדשה, או למצוא דרך סודית לשמור את הפרטים בעבורו. אחת הדרכים השכיחות לשמירת פרטי האשראי באופן מוצפן ומאובטח הוא על ידי שימוש במערכת המכונה טוקניזציה, שזו מתודה מוכרת לשמירת נתונים רגישים ובעלי ערך מהותי כגון פרטי אשראי באופן מוצפן ובטוח. בעזרת טוקניזציה ניתן יהיה לחייב את כרטיס האשראי של הלקוח בכל עת בה תבצעו עסקה, באופן פשוט, על ידי הגעה ללשונית יצירת חשבוניות ובחירה באפשרות סליקת כרטיס שמור.
דפי תשלום מקוונים - דפים אלו הינם דפי מכירה לתשלום וסליקה אינטרנטיים המרכזים את הטפסים איתם כלל הלקוחות יכולים לרשום את מלוא פרטיהם, הן האישיים והן פרטי האשראי בכדי שניתן יהיה לבצע עסקאות ומכירות לכלל השירותים והמוצרים שברשותכם. כל מקבל שירות ולקוח יוכל לגשת לדף זה דרך כלל אמצעי התקשורת שלכם, כגון הדואר האלקטרוני, רשתות חברתיות, אתר האינטרנט האישי שלכם ועוד, שם הוא יבצע את העסקה, ומיד תשלח אליו חשבונית לתיבת הדואר האלקטרוני שלו. דפי המכירה מהווים יכולת נהדרת לכל עסק קטן שמעוניין למכור את מרכולתו ושרותיו באופן מקוון אך לא מעוניין להשקיע את מלוא המאמץ הרב בתחזוקת העול של חנות מקוונת. ישנן מערכות נפלאות שמאפשרות דפי סליקה והפקת חשבוניות, כמו גם אפשרות להפקת דפי סליקה לכל פרילנסר, נותן שירות ובתי עסקים.
סליקת אשראי בחנות מקוונת - לבתי עסק בעלי כמות מוצרים רחבה ייתכן שיש צורך בהקמת אתר אינטרנט אישי שלכם שיאפשר פתיחת חנות אינטרנטית, ולא שימוש בדפי מכירה תשלום וסליקה.
בכדי שתוכלו לבצע עסקאות חיוב מול קהל הלקוחות שלכם, יש צורך בחיבור האתר האישי שלכם למערכת סליקת אשראי. כמו כן חשוב להוציא כמו בכל עסקה חשבונית או קבלה מהר אחרי קבלת התשלום. אם כך, בסליקת אשראי בחנות מקוונת באינטרנט חשוב להשתמש במערכת שיש לה את היכולת להוציא חשבוניות וכן לסלוק אשראי בעת ובעונה אחת באותה התוכנה, זאת על פי הדוגמאות אותן המחשנו כבר מקודם, כגון מניעת תקלות, אובדן זמן יקר, שמיטת נתונים וחסכון כספי.
ניתן לקצץ בעלות ובמשך הזמן ליצירת האופרציה על ידי בחירת מערכת המסייעת בבחירת תוספים לחיבור לאתר האישי, שכן ישנן פתרונות יקרים שדורשים קניית תוספים מובנים או מפתחות גישה מסורבלים המעמיסים עוד יותר על כל התהליך.
גם בעסק קטן ניתן לסלוק אשראי גדול!
לאורך מאמר זה ערכנו הסתכלות מקיפה על כל האלמנטים החשובים לבעלי עסק קטן כמו גם לפרילנסרים המעוניינים לסלוק אשראי. נוכחנו לדעת שיש חשיבות בהתאמת פתרונות הסליקה והאפיקים השונים המוצעים על פי אופי העסק שלכם והיקף העסקאות שלכם, בדגש על אפיק הסליקה דרך חברות האשראי או לחלופי דרך מאגדי סליקה.
נוכחנו להבין את החוזקות והיתרון שבהפקת חשבונית וסליקת אשראי ממערכת אחרת סדורה, לעומת הסרבול שמתקיים בשתי מערכות שאינן מתקשרות כיאות אחד עם השניה. אין ספק כי זו הדרך היעילה לדעתנו לבצע סליקת אשראי שכן היא חוסכת זמן יקר, כסף ובלבול. מנינו פתרונות לסליקה מתקדמת שמיועדים אף הם לסייע לכל עסק בעל אופי כזה או אחר.
בעבר מגוון הפתרונות והכלים המתקדמים לסליקה כמו תשלומים, הוראות קבע וכדומה היו מיועדים בעיקר לחברות הגדולות, אך כיום מגוון פתרונות סליקת האשראי זמינים גם עבורכם העסקים הקטנים, וחשוב לנצל זאת!